Sunday, May 02, 2010

Facebook for Websites の訳

ほぼ機械翻訳です。

原稿は、
http://developers.facebook.com/docs/guides/web
です。


Facebook for Websites
ホーム :  Documentation :  Facebook for Websites

Introduction.
序論。

The Facebook Platform enables you to make your website more personalized and social. You can mix and match Facebook's APIs to best meet your goals:

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Facebook Platformは、あなたがウェブサイトをさらに個人化されていて社会的にするのを可能にします。 あなたは、あなたの目標を最もよく達成するためにFacebookのAPIを混ぜて、合うことができます:

Registration + Login.
登録+ログイン。

   With a single dialog, you can access data including a user's real name, email address, profile picture and list of friends. Replace or supplement your user account system with Facebook to help drive signups and improve data quality.

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ただ一つの対話で、友人のユーザの本名、Eメールアドレス、プロフィール画像、およびリストを含んでいて、あなたはデータにアクセスできます。 Facebookと共にユーザ勘定科目体系を置き換えるか、または補って、signupsを運転して、データの品質を向上させるのを助けてください。

Engagement.
約束。

   With Facebook users comes their friends; incorporate these connections to make your product more engaging. Social plugins like the Like button and the activity feed enable you to offer social experiences with just a line of HTML. The Graph API enables you to integrate the social graph into your site in deep and compelling ways.

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Facebookユーザと共に、彼らの友人は来ています。 これらの接続を取り入れて、貴社の製品をより魅力的にしてください。 Likeボタンと活動給送のような社会的なプラグインは、あなたがまさしくHTMLの線の社会経験を提供するのを可能にします。 Graph APIは、あなたが深くて無視できない方法でソーシャルグラフをサイトと統合するのを可能にします。

Growth.
成長。

   You can publish content from your site into the social graph to reach your users' friends. The Like button enables users to share your site's content back to their Facebook stream with one click. In addition, you can integrate pages deeply into the social graph via the Open Graph protocol.

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あなたは、あなたのユーザの友人に届くようにあなたのサイトからの内容をソーシャルグラフに発表できます。 Likeボタンは、ユーザが1つのクリックで彼らのFacebookの流れとあなたのサイトの内容を共有して戻すのを可能にします。 さらに、あなたはオープンGraphプロトコルでページを深くソーシャルグラフと統合できます。

This guide will walk you through the basics of creating a web application with some of these features. If you aren't sure where to start after reading this guide, check out the Platform showcase for inspiration from other sites.

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このガイドはこれらの特徴のいくつかでウェブアプリケーションを作成する基礎を通してあなたを歩くでしょう。 このガイドを読んだ後に確実にどこから出発しないかなら、他のサイトからのインスピレーションのためのPlatformショーケースを調べてください。

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Contents.

- Social plugins
- Single sign-on
- Account registration data
- Server-side personalization
- Analytics
- What next?

コンテンツ。

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- 社会的なプラグイン
- サインします単一の。
- アカウント登録データ
- サーバサイド個人化
- 分析法
- 次は何?

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Social Plugins.
社会的なプラグイン。

Social plugins are the easiest way to get started with Facebook Platform. The plugins are embeddable social features that can be integrated in your site with a line of HTML. Because they are hosted by Facebook, the plugins are personalized for all users who are logged into Facebook   even if the users haven't yet signed up for your site.

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社会的なプラグインは、Facebook Platformと共に開始する最も簡単な方法です。 プラグインは、あなたのサイトでHTMLの行と統合できるembeddable社会的な特徴です。 それらがFacebookに接待されるので、プラグインはユーザがまだあなたのサイトに申し込みしていなくてもFacebookがログインするすべてのユーザのために個人化されます。

The most important social plugin is the Like button, which enables users to post pages from your site back to their Facebook profile with one click. You can add a Like button to any page with an iframe tag:

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最も重要な社会的なプラグインはLikeボタンです。(そのボタンは、ユーザが1つのクリックであなたのサイトからそれらのFacebookプロフィールまでページを掲示するのを可能にします)。 あなたはiframeタグでLikeボタンをどんなページにも追加できます:


「原文はここに絵または、ソースコード」
      
There are a number of options for the Like button, including the option to include the names and profile pictures of the user's friends who have also liked the page. Here is a like button for the Facebook Developers site:

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Likeボタンのための多くのオプションがあります、また、ページが好きであったユーザの友人の名前とプロフィールの絵を含むようにオプションを含んでいます。 ここに、Facebook Developersサイトへの好きボタンがあります:


「原文はここに絵または、ソースコード」

Once you have included Like buttons on a lot of your pages, you can use other social plugins to turn those user interactions into more engaging experiences throughout your site. For example, you can use the activity feed plugin to show users a stream of the recent likes and comments from their friends on your site, and you can use the recommendations plugin to show personalized page recommendations to your users based on the likes and comments across your entire site. Here are the activity and recommendations plugins for the Facebook Developers site:

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いったんあなたの多くのページのLikeボタンを入れると、あなたは、あなたのサイト中でそれらのユーザ相互作用をより魅力的な経験に変えるのに他の社会的なプラグインを使用できます。 例えば、あなたは、あなたのサイトで彼らの友人からユーザに最近の同類とコメントの流れを見せているのに活動給送プラグインを使用できます、そして、あなたのユーザへの推薦があなたの全体のサイトの向こう側に同様のものとコメントに拠点を置いた個人化されたページを見せているのに推薦プラグインを使用できます。 ここに、Facebook Developersサイトへの活動と推薦プラグインがあります:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

All social plugins can be integrated with your site with iframe tags or XFBML tags, special XML tags that can be included in your HTML pages and parsed by the JavaScript SDK. iframe tags don't have any dependencies, but XFBML tags are more flexible because they are not limited to the fixed size of the iframe. For example, the XFBML version of the Like button enables additional functionality like commenting that is not available in the iframe version. Here is the activity feed plugin as an iframe:

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iframeタグかXFBMLタグですべての社会的なプラグインをあなたのサイトと統合できますが、あなたのHTML形式のページに含んでいて、JavaScript SDK. iframeタグが分析できる特別なXMLタグは、少しの依存も持っていませんが、それらがiframeの固定サイズに制限されないので、XFBMLタグは、よりフレキシブルです。 例えば、LikeボタンのXFBMLバージョンはコメントするようなiframeバージョンで利用可能でない追加機能性を可能にします。 ここに、活動給送プラグインがiframeとしてあります:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

and the XFBML equivalent:
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そして、XFBMLは同等です:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

Get started by checking out our entire suite of social plugins.

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私たちの社会的なプラグインの全体の一組を調べることによって、開始してください。
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Single Sign-on.
シングルサインオン。

acebook enables you to remove the registration process for your site by enabling the user to log in to your site with their Facebook account. Once a user logs in to your site with their Facebook account, you can access their account information from Facebook, and they are logged in to you site as long as they are logged in to Facebook.

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acebookは、ユーザがそれらのFacebookアカウントであなたのサイトにログインするのを可能にすることによってあなたが登録手続をサイトに移すのを可能にします。 ユーザがそれらのFacebookアカウントでいったんあなたのサイトにログインすると、あなたはFacebookからそれらの会計情報にアクセスできます、そして、Facebookにログインする限り、あなたへのサイトはそれらにログインします。

The Facebook Platform uses the OAuth 2.0 protocol for authorization. You can find all the details for Facebook's implementation of OAuth 2.0 in the authentication guide.

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Facebook Platformは承認にOAuth2.0プロトコルを使用します。 あなたは認証ガイドにおける、FacebookのOAuth2.0の実現のための一部始終を見つけることができます。


While you can implement a complete login and signup system using OAuth 2.0 directly, the open source JavaScript SDK is a simple way to implement login and signup without worrying about the details of the protocol. When a user logs into your site, the SDK saves the credentials for the active Facebook user in a cookie on your site's domain so that you can use the user's identity easily in both your server-side and JavaScript code. It provides a single, simple callback so your application can automatically handle the complex set of authentication states that exist in a single-sign on system.

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あなたは、直接OAuth2.0を使用することで完全なログインとsignupシステムを導入できますが、オープンソースJavaScript SDKは、プロトコルの詳細に心配せずにログインとsignupを実装する簡単な方法です。 ユーザがあなたのサイトにログインするとき、あなたがあなたのサーバ側とJavaScriptがコード化する両方で容易にユーザのアイデンティティを使用できて、SDKはあなたのサイトのドメインのクッキーの中の活発なFacebookユーザのために資格証明書を貯蓄します。 あなたのアプリケーションが自動的にシングルサインオンシステムに存在する複雑なセットの認証州を処理できるように、それは単一の、そして、簡単なコールバックを提供します。

For example, if a user has previously logged into your web site, but they don't have a cookie for your site in the current browser, the SDK will automatically detect that condition and instantly log the user into your site without requiring them to click a Facebook login button again.

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例えば、ユーザが以前に、あなたのウェブサイトにログインしましたが、彼らが現在のブラウザのあなたのサイトへのクッキーを持っていないと、彼らが再びFacebookログインボタンをクリックする必要でなくて、SDKは自動的にその状態を検出して、即座にあなたのサイトにユーザをログインするでしょう。

The JavaScript SDK requires that you register your application with Facebook to get an app id for your site. Once you have your app id, add this to the bottom of your page:

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JavaScript SDKは、あなたが装置イドをあなたのサイトに得るためにFacebookにアプリケーションを登録するのを必要とします。 装置イドがいったんあると、ページの下部にこれを加えてください:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

The auth.sessionChange callback is called every time a user logs in or out of your site. It is automatically called, e.g., when the user is logged into Facebook and has previously logged into your site, but they are missing a cookie for your site in their current browser.

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uth.sessionChange回収はユーザがログインするときはいつも、呼ばれるか、あなたのサイトから脱しています。 例えば、ユーザがFacebookがログインして、以前にあなたのサイトをログインしたとき、それは自動的に呼ばれますが、それらは彼らの現在のブラウザのあなたのサイトへのクッキーをなくしています。

With the API initialized, you can pop up a Facebook authorization dialog by calling the FB.login JavaScript method, or you can include the standard Facebook login button with the <fb:login-button> tag:

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APIが初期化されている状態で、あなたが、FB.login JavaScript方法を呼ぶことによって、Facebook認可対話をポップアップできますか、またはあなたは<fb: ログインボタン>タグがある標準のFacebookログインボタンを入れることができます:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

which renders the standard Facebook login button:

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どれが標準のFacebookログインボタンをレンダリングしますか:



What do you do once the user is logged in? You can fetch data from Facebook via JavaScript with the FB.api method, but some of the most interesting integrations involve server-side code. The JavaScript API saves the details for the logged in user in a signed cookie named fbs_APP_ID. Here is a complete PHP script that implements single-sign on with the JavaScript SDK, using the cookie so that a Facebook login button is only shown for logged out users:

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ユーザがいったんログインすると、あなたは何をしますか? あなたはFB.apiメソッドがあるJavaScriptでFacebookからのデータをとって来ることができますが、最もおもしろい集積密度のいくつかがサーバサイドコードにかかわります。 JavaScript APIはfbs_APP_IDという署名しているクッキーの中のログインしているユーザのために詳細を保存します。 クッキーを使用して、JavaScript SDKと共にシングルサインオンを実装する完全なPHPスクリプトがここにあるので、Facebookログインボタンのために目立つだけであるのは、ユーザをログアウトしました、:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

The cookie saved by the API also has an access_token property in addition to the uid. With that token, you can make secure calls to the Graph API to personalize your site's content to the active user. For example, this line of PHP fetches the active user's profile:

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また、APIによって取っておかれたクッキーは、uidに加えてアクセス_トークンの特性を持っています。 そのトークンで、あなたは、あなたのサイトの内容を活発なユーザに個人化するためにGraph APIへの安全な電話をかけることができます。 例えば、PHPのこの系列は活発なユーザのプロフィールをとって来ます:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

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Account Registration Data.
登録がデータであることを説明してください。

The Graph API can provide access to all of the basic account registration data you would typically request in a sign-up form for your site, including name, email address, profile picture, and birthday. By using Facebook instead of a web form, a new user can provide all of the information required for site registration with a single dialog (no typing required!). Likewise, the information is more reliable than the information you would get in a web form. For example, the email address provided via Facebook has been verified by Facebook, so it does not need to be re-verified by your site.

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Graph APIはあなたのサイトのためのサイン上がっているフォームの通常ご要望であるだろうことの基本のアカウント登録データのすべてへのアクセスを提供できます、名前、Eメールアドレス、プロフィール画像、および誕生日を含んでいます。 ウェブフォームの代わりにFacebookを使用することによって、新しいユーザはサイト登録にただ一つの対話で必要である情報のすべてを提供できます(タイプは必要ではありません!)。 同様に、情報はあなたがウェブフォームで得る情報より信頼できます。 例えば、Facebookを通して提供されたEメールアドレスが、Facebookが確かめられたので、あなたのサイトによってそれは再確かめられる必要はありません。

Some of the basic account registration data you might want to collect in your registration process is private, so it requires requesting extended permissions from the user in the login process. Check out the authentication guide for more details about extended permissions. To request the user's email address and birthday in the login process, use the perms argument to the fb:login-button tag to request the required permissions:

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あなたがあなたの登録手続で集めたいかもしれない基本のアカウント登録データのいくつかが個人的であるので、それは、ログインプロセスのユーザから拡張許容を要求するのを必要とします。 拡張許容に関するその他の詳細のために認証ガイドを調べてください。 ログインプロセスでユーザのEメールアドレスと誕生日を要求するには、fbへの議論: ログインボタンが必要な許容を要求するためにタグ付けをするパーマを使用してください:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

This login button will produce an authorization dialog that looks like this:
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このログインボタンはこれに似ている認可対話を生産するでしょう:



Once the user authorizes your site, you can fetch those fields from the user's profile:

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ユーザがいったんあなたのサイトを認可すると、あなたはユーザのプロフィールからそれらの分野をとって来ることができます:

A user's profile picture can always be accessed at the same URL:

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同じURLでいつもユーザのプロフィールの絵にアクセスできます:

For example, Mark Zuckerberg's profile picture is http://graph.facebook.com/4/picture. The URL will always refer to the most recent profile picture, which ensures that if a user updates their picture on Facebook, those changes will be reflected on your site.

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例えば、マークZuckerbergのプロフィール画像は http://graph.facebook.com/4/picture です。 URLはいつも最新のプロフィール画像について言及するでしょう。(それは、ユーザがFacebookでそれらの画像をアップデートすると、それらの変化があなたのサイトで反映されるのを確実にします)。

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Server-side Personalization
サーバサイド個人化

Once you have hooked up single sign-on, you can increase the engagement on your site by personalizing the content on your site to a user based on her social graph. Every site is different, but the basic structure will likely look something like this:

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サインするのを単一のいったん取り付けると、あなたは、サイトであなたのサイトで彼女のソーシャルグラフに基づくユーザに内容を個人化することによって、約束を増加させることができます。 あらゆるサイトが異なっていますが、基本構造はこのようにおそらく見えるでしょう:

 「原文はここに絵または、ソースコード」

Check out the Graph API for all the data available in Facebook Platform, and check out the Platform showcase for inspiration from other sites who have used Facebook for personalization.

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Facebook Platformで利用可能なすべてのデータのためにGraph APIを調べてください、そして、個人化にFacebookを使用した他のサイトからのインスピレーションのためのPlatformショーケースを調べてください。

------------------------------------------------------------------------Analytics.
分析法。

Once your app is up-and-running, you can get detailed analytics about the demographics of your users and how users are sharing from your application with Insights.

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あなたの装置がいったん活動するようになると、あなたはあなたのユーザとユーザがあなたのアプリケーションからInsightsとどう共有するかに関する人口に関する詳細な分析法を得ることができます。



Insights supports analytics broken down by application and by domain. The product includes rich data about users sharing content from your site within Facebook no matter where those shares originated. For example, if a user puts a URL from your site in their Facebook status message, that data is included in the analytics for your domain.

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Insightsはアプリケーションとドメインのそばで砕けている分析法をサポートします。 製品はそれらのシェアがどこで起因したとしてもFacebookの中であなたのサイトからの内容を共有しているユーザに関する豊かなデータを含んでいます。 例えば、ユーザがそれらのFacebookステータスメッセージにあなたのサイトからのURLを入れるなら、そのデータはあなたのドメインへの分析法に含まれています。

The data from Insights is also included in the Graph API so you can integrate the Facebook analytics data with your own, in-house analytics systems.

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また、あなたがあなた自身社内の分析法システムというのとFacebook分析法データを統合できるように、InsightsからのデータはGraph APIに含まれています。

------------------------------------------------------------------------What's Next?
何が次ですか?

Check out the Graph API. It is the core of the Facebook Platform and includes all the data and functionality available from Facebook.

(excite 機械翻訳)
グラフAPIを調べてください。 それは、Facebook Platformのコアであり、Facebookから利用可能なすべてのデータと機能性を含んでいます。

If you are considering developing a mobile version of your app, you should also check out the mobile app guide.

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また、あなたの装置のモバイルバージョンを開発すると考えているなら、あなたはモバイル装置ガイドを調べるべきです。

If you want your website to be fast, check out the Performance Guide.

(excite 機械翻訳)
あなたのウェブサイトに速くあって欲しいなら、パフォーマンスガイドを調べてください。

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